Formula 1 eliberează o sumă importantă și, de asemenea, face o schimbare substanțială în distribuția banilor de către Liberty Media. Deși o parte din milioanele de euro obținuți sunt stabiliți de poziția din campionatul mondial de constructori, apar și alți factori care modifică substanțial distribuția monetară.
Publicația germană Auto Motor und Sport a făcut calculul a ceea ce vor primi fiecare dintre echipe în 2021, ținând cont de faptul că 2020 a fost un sezon puternic lovit de criza coronavirusului.
În timp ce până în sezonul trecut gazdele unui Grand Prix plăteau Formula 1 pentru ca mașinile lor să concureze pe acea pistă, în 2020 am văzut cum au fost nevoiți să plătească pentru a folosi unele circuite la care publicul, din păcate, nu a putut participa.
În total, Liberty Media va distribui aceeași sumă ca în 2020, în total 814 milioane de euro, din care 717 milioane corespund distribuției în funcție de poziția sa în campionatul constructorilor din 2020 și 167 milioane bonusurilor semnate într-un acord separat.
Ferrari va lua 123 de milioane de euro de la Liberty Media, nu datorită rezultatelor sale sportive, ci bonusurilor pe care le-a alocat. Un bonus de 41 de milioane corespunde unui extra atribuit doar echipei de la Maranello. Alte 12 milioane de euro corespund bonusului istoric și 70 de milioane vor veni din poziția sa în campionatul mondial de constructori.
Mercedes va primi un total de 100 de milioane de euro pentru că a câștigat Cupa Mondială, ceea ce, adăugat celor 17 milioane de bonusuri istorice, îl plasează cu 117 milioane de euro în a doua echipă care va primi cel mai mult în distribuția Liberty Media. Red Bull va primi 107 milioane de euro, 94 de milioane pentru locul doi și 13 milioane de bonusuri istorice.
În ciuda faptului că aceeași sumă de bani va fi distribuită în 2021 ca în 2020, în total 814 milioane de euro, distribuția este substanțial diferită între echipe.
Astfel, din cele 166 de milioane pe care Ferrari le-a primit în 2020 se trece la 122, o reducere de 36,67% sau ceea ce este același cu 45 de milioane de euro mai puțin decât cele ale celor de la Maranello.
Mercedes, a doua echipă cu cea mai mare accesare în 2021, va trebui să se mulțumească cu 26 de milioane de euro mai puțin, o reducere de 22%. La Red Bull s-au pierdut cu 15%, cu 16 milioane de euro mai puțin, deși cealaltă echipă a brandului de băuturi energizante, AlphaTauri, a crescut cu 31%, ceea ce reprezintă cu 19 milioane de euro mai mult pentru a ajunge la 62 de milioane de euro în 2021.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER